Ποιότητα Ζωής! Έτσι ονομάζεται η σύμπραξη Comenius στην οποία έλαβε μέρος το δημοτικό μας σχολείο μαζί με τρία δημοτικά σχολεία από την Ελλάδα, την Πολωνία και την Ισπανία, κατά τις σχολικές χρονιές 2013-2015. Σκοπός αυτής της εργασίας, ήταν οι μαθητές να αντιληφθούν τη σημασία της διατροφής, της συναισθηματικής υγείας, της άθλησης και της διατήρησης του περιβάλλοντος στην καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής μας. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την κυπριακή παράδοση, αλλά και τις παραδόσεις των συνεργατών μας. Κι όλα αυτά στα πλαίσια του καθημερινού προγράμματος του σχολείου.

 

 3-6/6/2015
Η σύμπραξη με τίτλο «Ποιότητα Ζωής» ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη εκπαιδευτικών από την Ισπανία και με την επίσκεψη τόσο εκπαιδευτικών όσο και μαθητών από την Ελλάδα και την Πολωνία αρχές του Ιούνη 2015. Την πρώτη μέρα μια ομάδα μαθητών μας της Στ’ τάξης ξενάγησε τους φιλοξενούμενούς μας στα σημαντικότερα αξιοθέατα της παλιάς Λευκωσίας. Τη δεύτερη μέρα οι φιλοξενούμενοι κατέφθασαν στο σχολείο, όπου τους υποδέχτηκαν όλοι με μεγάλη χαρά. Οι  μαθητές της Στ’ τάξης παρουσίασαν μια σύντομη καλλιτεχνική εκδήλωση με θέμα την Ευρώπη και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα της σύμπραξης. Επίσης, οι μαθητές της Στ’ τάξης χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς, ενώ  ο όμιλος Μουσικής τραγούδησε το τραγούδι «Ποιότητα Ζωής», που γράφτηκε ειδικά για το συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Στη συνέχεια, οι μαθητές κι οι εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό ξεναγήθηκαν στο σχολείο και παρακολούθησαν μερικά μαθήματα. Το απόγευμα της ίδιας μέρας μια ομάδα μαθητών της Στ’ και δάσκαλοι του Δημοτικού συνόδευσαν τους φιλοξενούμενούς μας  στο μουσείο επιστήμης Αρχιμήδης κι ακολούθως στη Μαρίνα Λεμεσού. Την επόμενη μέρα, οι φιλοξενούμενοί μας πέρασαν όλο το πρωινό στο σχολείο παρακολουθώντας μερικά μαθήματα, αλλά και ζωγραφίζοντας σε έναν τοίχο του σχολείο σχετικά με το θέμα της σύμπραξης «Ποιότητα Ζωής». Παράλληλα, οι υπέυθυνοι εκπαιδευτικοί της σύμπραξης είχαν συνάντηση για την αξιολόγηση του προγράμματος. Το μεσημέρι προσφέρθηκε επίσημο γεύμα στο σχολείο με τοπικό παραδοσιακό φαγητό και μουσική και το απόγευμα μια ομάδα μαθητών της Στ’ τάξης και δάσκαλοι του Δημοτικού επισκέφθηκαν με τους φιλοξενούμενούς μας τη βιολογική φάρμα Riverland, όπου μικροί και μεγάλοι είχαν την ευκαιρία να χαλαρώσουν στη φύση. Εκεί ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του θερμοκηπίου και της φάρμας, τάισαν ζώα και παρακολούθησαν μαθήματα τοξοβολίας και σκοποβολής, περνώντας ευχάριστα τον χρόνο τους. Το τελευταίο βράδυ του ταξιδιού  οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας δείπνησαν με τους φιλοξενούμενούς μας σε παραδοσιακή ταβέρνα, όπου αντάλλαξαν ευχές και αναμνηστικά δώρα.

 

7/5/2015
Διοργανώθηκε εκδήλωση για να γιορτάσουμε τη Μέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (9 Μαΐου) καθώς και τα 10 χρόνια του etwinning, ενός δικτυακού χώρου που εξυπηρετεί τη διασύνδεση εκπαιδευτικών και μαθητών από όλες τις χώρες της Ευρώπης. Στην εκδήλωση, οι μαθητές της 6ης τάξης παρουσίασαν τον τρόπο δημιουργίας και τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χόρεψαν έναν παραδοσιακό κυπριακό χορό. Στη συνέχεια, οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν σε βίντεο τα παιδιά από τα σχολεία που συνεργαζόμαστε να παρουσιάζουν τους παραδοσιακούς χορούς της Ισπανίας, της Πολωνίας και της Ελλάδας αντίστοιχα. Τέλος, για τα δεκάχρονα του etwinning απελευθερώθηκαν μπαλόνια με το λογότυπο του θεσμού.

 

22-26/4/2015
Στις 22 – 26 Απριλίου 2015, μια ομάδα του σχολείου μας, που αποτελείτο από πέντε μαθήτριες της Στ΄ τάξης και δύο εκπαιδευτικούς, επισκέφθηκε την πόλη Siedlce στην Πολωνία. Την πρώτη μέρα η κυπριακή ομάδα ξεναγήθηκε στην πόλη από μια ομάδα Πολωνών παιδιών. Τις δύο επόμενες μέρες οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν  σε διάφορα μαθήματα και δραστηριότητες στο σχολείο, με αποτέλεσμα να έρθουν σε επαφή με άλλα παιδιά της ηλικίας τους. Την τέταρτη μέρα πραγματοποιήθηκε ολοήμερη εκδρομή στη Βαρσοβία, όπου εκεί επισκέφθηκαν το Εθνολογικό Μουσείο και περπάτησαν στην παλιά πόλη της Βαρσοβίας, βλέποντας τα σημαντικότερα αξιοθέατα.  Γενικά, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για όλους!!  Πέρα από τις δραστηριότητες που συμμετείχαν οι μαθήτριες, οι εκπαιδευτικοί έλαβαν μέρος σε συναντήσεις για την αξιολόγηση του προγράμματος.

 

3/4/2015
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν, παίζοντας παραδοσιακά παιχνίδια της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Πολωνίας. Η δράση αυτή είχε ως σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν τον πολιτισμό των εταίρων μας, να παίξουν ομαδικά παιχνίδια που προάγουν τη συνεργασία αλλά και έναν πιο «υγιή» τρόπο ενασχόλησης. Αντίστοιχα, κι οι μαθητές από τις υπόλοιπες  χώρες της σύμπραξης ήρθαν σε επαφή με τα παραδοσιακά παιχνίδια των άλλων χωρών.
Άλμπουμ της δράσης Culture is Fun

 

20/3/2015
Οι μαθητές της 1 Μπλε είχαν την ευκαιρία στο μάθημα των Αγγλικών να κάνουν τηλεδιάσκεψη με μία τάξη από το σχολείο της Ισπανίας με το οποίο συνεργαζόμαστε, στα πλαίσια του Comenius – «Ποιότητα Ζωής». Οι μαθητές αντάλλαξαν χαιρετισμούς και συστήθηκαν. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν ερωτήσεις που τους έθεσαν  τα παιδιά από την Ισπανία και να ρωτήσουν κι αυτοί τις δικές τους ερωτήσεις.

 

Φεβρουάριος 2015
Οι μαθητές του σχολείου μας, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος είχαν την ευκαιρία να παίξουν παραδοσιακά παιχνίδια την ημέρα της Τσικνοπέμπτης. Φέτος, όμως, τρία από αυτά (Σακουλοδρομίες, Αυγοδρομίες και το Σχοινί) επιλέγηκαν και δημιουργήθηκε μια παρουσίαση η οποία έχει σταλεί στα σχολεία που συνεργαζόμαστε στο πρόγραμμα “Quality of Life”. Αντίστοιχα μας έχουν στείλει και αυτοί τις δικές τους παρουσιάσεις με τα δικά τους παραδοσιακά παιχνίδια, ώστε οι μαθητές μας να τα δοκιμάσουν σύντομα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων ή και κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Γυμναστικής.  Με αυτό τον τρόπο θα έρθουν άμεσα σε επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό της Ισπανίας, της Ελλάδας και της Πολωνίας, όσων αφορά τα παραδοσιακά παιχνίδια. Στη συνέχεια, οι μαθητές θα ανταλλάξουν ηλεκτρονικά τις εντυπώσεις τους! Στόχος αυτής της δραστηριότητας λοιπόν, είναι η πιο άμεση επαφή των μαθητών μας με τον πολιτισμό άλλων ευρωπαϊκών χωρών και με τα παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες!
Παραδοσιακά παιχνίδια (Pdf)

 

Δεκέμβριος 2014 – Φεβρουάριος 2015
Οι μαθητές του σχολείου μας συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων, όπου δόθηκε έπαινος σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό Κατασκευής Παιχνιδιού Επαναχρησιμοποιώντας άχρηστα Υλικά. Οι νικητές βραβεύτηκαν με παζλ το οποίο απεικόνιζε την κατασκευή τους, ενώ στα υπόλοιπα παιδιά δόθηκε μαγνήτης με απεικόνιση της κατασκευής τους.

 

Ιανουάριος 2015
Οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν προαιρετικά σε διαγωνισμό κατασκευής παιχνιδιού επαναχρησιμοποιώντας άχρηστα υλικά. Ο διαγωνισμός έγινε στα πλαίσια του θέματος «Προστασία και Διατήρηση του Περιβάλλοντος». Οι κατασκευές των μαθητών ήταν πρωτότυπες και δημιουργικές.
Κατασκευές μαθητών (pdf)

 

Ιανουάριος 2015
Οι μαθητές της 6ης τάξης, στα πλαίσια του θέματος «Ελεύθερος Χρόνος – Άθληση», αξιοποίησαν τα αποτελέσματα  της έρευνας «Ελεύθερος Χρόνος» για να δημιουργήσουν γραφικές παραστάσεις, χρησιμοποιώντας λογισμικό στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά στο μάθημα των Μαθηματικών για την κατασκευή των γραφικών παραστάσεων.
Γραφικές Παραστάσεις (Pdf)

 

Δεκέμβριος 2014 – Ιανουάριος 2015
Οι μαθητές του σχολείου μας κλήθηκαν να απαντήσουν μαζί με τους γονείς τους σε on-line ερωτηματολόγιο για το πώς αξιοποιούν τον ελεύθερο τους χρόνο. Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το βρείτε στο πιο κάτω link. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε γραφικές παραστάσεις που θα ετοιμάσουν οι μαθητές της 6ης τάξης στο μάθημα των Μαθηματικών.
Ερωτηματολόγιο

 

Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2014
Οι μαθητές χρησιμοποίησαν το ανακυκλωμένο χαρτί που είχαν φτιάξει για να δημιουργήσουν αφίσες για την προστασία του περιβάλλοντος στο μάθημα της Τέχνης.
Αφίσες για το Περιβάλλον από ανακυκλωμένο χαρτί(pdf)

 

Νοέμβριος 2014
Στον Όμιλο Τέχνης του Β’ κύκλου, οι μαθητές έφτιαξαν, επαναχρησιμοποιώντας άχρηστα υλικά, το μοντέλο ενός οικολογικού σπιτιού. Μπορείτε να δείτε την κατασκευή των μαθητών μας στην πιο κάτω παρουσίαση.

 

Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2014
Οι μαθητές όλων των τάξεων, αξιοποιώντας κυρίως το ανακυκλώσιμο χαρτί που είχαν δημιουργήσει, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες, οι οποίες έχουν αποσταλεί στους μαθητές στην Ισπανία, Πολωνία και Ελλάδα. Επίσης, οι μαθητές του Α’ κύκλου του Ομίλου Χειροτεχνίας, έφτιαξαν στολίδια επαναχρησιμοποιώντας άχρηστα υλικά, τα οποία έχουν αποσταλεί στους μαθητές στην Ισπανία, την Πολωνία και την Ελλάδα.

 

Οκτώβριος – Νοέμβριος 2014
Οι μαθητές της 6ης τάξης στα πλαίσια του προγράμματος μας και του μαθήματος Επιστήμης επισκέφθηκαν το Φωτοβολταϊκό Πάρκο του Πανεπιστημίου Κύπρου τις 7 Οκτωβρίου, με σκοπό να γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα της χρήσης των φωτοβολταϊκών. Πριν την επίσκεψη είχε προηγηθεί διδασκαλία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μετά την επίσκεψη οι μαθητές ετοίμασαν εργασία στο μάθημα της Επιστήμης με θέμα την ηλιακή ενέργεια και το φωτοβολταϊκό πάρκο που επισκέφτηκαν. Στη συνέχεια, στο μάθημα των Αγγλικών είχαν την ευκαιρία να μεταφράσουν κομμάτια από τις εργασίες τους ώστε να δημιουργηθεί μια παρουσίαση για όσα έμαθαν.

 

21-25/10/2014
Στις 21-25 Οκτωβρίου, 4 μαθητές της 6ης τάξης του σχολείου μας με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών επισκέφτηκαν τη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του προγράμματος Comenius: «Ποιότητα ζωής». Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν από μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου στα αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης και στο Μουσείο της Βεργίνας. Επίσης, στα πλαίσια του θέματος αυτής της περιόδου που είναι «Ρύπανση και Διατήρηση του Περιβάλλοντος», οι μαθητές επισκέφτηκαν ένα υδραγωγείο και γνώρισαν τη διαδικασία καθαρισμού του νερού. Παράλληλα, επισκέφτηκαν το δημαρχείο Ωραιοκάστρου και ενημερώθηκαν για  την ιστορία της περιοχής.  Πάνω από όλα όμως είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια πολιτιστική εκδήλωση που ετοίμασαν οι μαθητές του ελληνικού σχολείου, να συμμετάσχουν σε μαθήματα σε διάφορες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και να έρθουν σε επαφή με μαθητές από την Ελλάδα. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν με την αξιολόγηση και την περαιτέρω οργάνωση των δραστηριοτήτων του προγράμματος.

 

Σεπτέμβριος-Οκτώβριος  2014
Οι μαθητές του Β κύκλου είχαν την ευκαιρία στο μάθημα της Τέχνης να κατασκευάσουν ανακυκλωμένο χαρτί μέσω της δημιουργίας χαρτοπολτού. Τα κομμάτια χαρτιού που κατασκεύασαν θα αξιοποιηθούν από τους ίδιους τους μαθητές για τη δημιουργία αφισών με μηνύματα υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και τη δημιουργία χριστουγεννιάτικων καρτών οι οποίες θα αποσταλούν στους μαθητές των σχολείων με τα οποία συνεργαζόμαστε. Τα παιδιά πραγματικά απόλαυσαν την όλη διαδικασία!

 

12/9/2014
Ανακοινώθηκαν οι μαθητές της 6ης τάξεις που θα λάβουν μέρος στις 2 διακρατικές κινητικότητες, αφού παρουσιάστηκαν στους μαθητές οι σωστές απαντήσεις του διαγωνισμού. Έπειτα έγινε κλήρωση και τα αγόρια θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα και τα κορίτσια στην Πολωνία.

 

9/9/2014
Οι μαθητές της 6ης τάξης έλαβαν μέρος σε διαγωνισμό γενικών γνώσεων, με σκοπό να γίνει η επιλογή των μαθητών που θα λάβουν μέρος στις 2 διακρατικές κινητικότητες που θα γίνουν φέτος. Το ένα ταξίδι θα γίνει στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) και το δεύτερο θα γίνει στην Πολωνία (Siedlce). Μπορείτε πιο κάτω να δείτε το δοκίμιο του διαγωνισμού.
Ερωτηματολόγιο επιλογής μαθητών 2014-2015(pdf)

 

Σεπτέμβριος 2014
Την πρώτη ημέρα ενημερώθηκαν όλοι οι μαθητές για τις περσινές δράσεις του Comenius και για τα θέματα που θα ασχοληθούμε αυτή τη χρονιά. Ακόμη, κατά τη διάρκεια της πρώτης και δεύτερης βδομάδας του Σεπτέμβρη οι μαθητές της 3ης τάξης και του Β’ κύκλου απάντησαν σε online ερωτηματολόγιο με θέμα τη «Ρύπανση και Διατήρηση του Περιβάλλοντος» στο μάθημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Με το πιο πάνω θέμα θα ασχοληθούμε μέχρι και τον Δεκέμβριο με διάφορες δράσεις. Μπορείτε να πατήσετε τον σύνδεσμο για το ερωτηματολόγιο.
Ερωτηματολόγιο

 

25/6/2014
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που είχαν άμεση εμπλοκή με το πρόγραμμα, αξιολόγησαν την εμπλοκή και τις ικανότητες των μαθητών στο πρόγραμμα, όσον αφορά τη χρήση της τεχνολογίας.
Student’s ICT skills(pdf)

 

16/6/2014
Οι μαθητές της 3ης τάξης και του Β’ Κύκλου απάντησαν σε ερωτηματολόγιο με σκοπό την αξιολόγηση των γνώσεων που απέκτησαν από το πρόγραμμα, όπως επίσης και την αξιολόγηση της στάσης τους απέναντι στους Ευρωπαίους συμπολίτες μας.
Ερωτηματολόγιο προς μαθητές 2014 (pdf)

 

Ιούνιος 2014
Τέσσερις μαθήτριες της 6ης τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών στην Ισπανία, στην περιοχή San Sebastian de los Reyes. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με μαθητές από Ισπανία και Πολωνία, παίζοντας bowling και micropolis και συμμετέχοντας όλοι σε κοινά μαθήματα Φυσικής Αγωγής και Τέχνης στο σχολείο “Enrique Tierno Calvan”. Ακόμη, μια μέρα του ταξιδιού αφιερώθηκε στην ξενάγηση στην περιοχή του San Sebastian de los Reyes και στο κέντρο της Μαδρίτης. Συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν το Δημαρχείο του San Sebastian de los Reyes, όπου ο δήμαρχος της περιοχής μίλησε για την ιστορία της περιοχής και χάρισε αναμνηστικά δώρα. Επίσης, είχαν ξενάγηση στην εκκλησία του San Sebastian και στο Εθνολογικό Μουσείο της περιοχής. Στη Μαδρiτη επισκέφτηκαν τo Museo del Prado, την Plaza Mayor, το Mercado de san Migeul και το Palazio Real! Όλα τα παιδιά απέκτησαν ωραίες αναμνήσεις και εμπειρίες! Πέρα από τις δραστηριότητες που συμμετείχαν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί έλαβαν μέρος σε συναντήσεις με σκοπό την οργάνωση και την αξιολόγηση του προγράμματος.

 

Μάιος 2014
Στα πλαίσια του Θεατρικού Ομίλου, οι μαθητές διάβασαν το παραμύθι που δημιούργησαν οι μαθητές της 2 Μπλε και το δραματοποίησαν, αφού πρώτα συζήτησαν τη συναισθηματική αξία της ιστορίας.

 

26-29/3/2014
Τέσσερις μαθητές της 6ης τάξης είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών στην Πολωνία, στην περιοχή Siedlce. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν και να παίξουν bowling με παιδιά από την Πολωνία και την Ελλάδα, να ξεναγηθούν από μαθητές της Πολωνίας σε αξιοθέατα της περιοχής,  να επισκεφθούν το σχολείο τους και να παρακολουθήσουν ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που ετοίμασαν οι μαθητές από το σχολείο στην Πολωνία. Ακόμη, συμμετείχαν σε μάθημα Γεωγραφίας με μαθητές 6ης τάξης. Οι μαθητές μας συναντήθηκαν με τον δήμαρχο της πόλης, ο οποίος τους μίλησε για την πόλη και τους δώρισε αναμνηστικά. Μια από τις μέρες του ταξιδιού είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν και την πρωτεύουσα της Πολωνίας, τη Βαρσοβία, να ξεναγηθούν στην παλιά πόλη  και να συμμετέχουν σε αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες στο Επιστημονικό Μουσείο «Κοπέρνικος». Γενικά, η εμπειρία ήταν μοναδική για τους μαθητές μας και τους προσέφερε αξέχαστες εμπειρίες και καινούριους φίλους. Πέρα από τις δραστηριότητες που συμμετείχαν και οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί έλαβαν μέρος σε συναντήσεις με σκοπό την οργάνωση και την αξιολόγηση του project.

 

Φεβρουάριος – Μάρτιος 2014
Δόθηκε στους μαθητές της 2 Μπλε το σενάριο μιας ιστορίας, το οποίο γράφτηκε από τον δάσκαλο του ισπανικού σχολείου με το οποίο συνεργαζόμαστε. Ζητήθηκε από τους μαθητές, μετά από συζήτηση, να δώσουν το δικό τους τέλος σε ομάδες και να επιλέξουν το καλύτερο. Ολόκληρη η ιστορία εικονογραφήθηκε από τους μαθητές και έτσι δημιουργήθηκε το βιβλίο “Welcome Story”, το οποίο αποτελείται από την αρχή του παραμυθιού και τέσσερα διαφορετικά τέλη – ένα από κάθε σχολείο που λαμβάνει μέρος στη σύμπραξή μας. Το θέμα του παραμυθιού ήταν άμεσα συνδεδεμένο με τον δεύτερο στόχο της εργασίας μας, τη Συναισθηματική Αγωγή, έτσι δόθηκε έμφαση σε τομείς όπως η διαφορετικότητα, ο σεβασμός, η αποδοχή και η αγάπη.
Fairy tale_Cyprus(pdf)
Comenius Story(pdf)

 

Ιανουάριος 2014
Οι μαθητές του Β’ κύκλου μαγνητοφώνησαν στα Ελληνικά και στα Αγγλικά λέξεις και φράσεις για το “Dictionary of Good Manners”. Το τελικό αποτέλεσμα από τη συνεργασία και των 4 σχολείων είναι το οπτικοακουστικό λεξικό με λέξεις και φράσεις ευγενείας -και όχι μόνο- σε 4 γλώσσες: Αγγλικά, Ελληνικά, Πολωνικά και Ισπανικά! Είναι πραγματικά αποτέλεσμα από τη συμμετοχή των μαθητών και των τεσσάρων σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμά μας και αξίζει να το δείτε!
Dictionary of Good Manners(pdf)

 

Δεκέμβριος 2013
Οι μαθητές της Στ’ τάξης έλαβαν μέρος σε διαγωνισμό γνώσεων, ώστε να επιλεγούν οι μαθητές που θα λάβουν μέρος στο ταξίδι στην Πολωνία (Μάρτιο 2014) και την Ισπανία (Ιούνιο 2014).

Οι μαθητές του σχολείου μας αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες με τους μαθητές από την Ισπανία, την Πολωνία και την Ελλάδα. Οι κάρτες φτιάχτηκαν στα πλαίσια του μαθήματος της Τέχνης.

Όλοι οι μαθητές συζήτησαν με τους δασκάλους τους το θέμα της «Συναισθηματικής Υγείας και Συμπεριφοράς» που είναι ο δεύτερος άξονας με τον οποίο θα ασχοληθούμε. Εισηγήθηκαν λέξεις και φράσεις ευγενείας, τις οποίες χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή, με σκοπό τη δημιουργία του λεξικού Dictionary of Good Manners» στις 4 γλώσσες της σύμπραξης (Αγγλικά, Ελληνικά, Ισπανικά, Πολωνικά) που θα ετοιμάσουν τον Ιανουάριο.

Κάντε κλικ εδώ για τις διάφορες συνταγές

 

Νοέμβριος 2013
Οι μαθητές της 4ης τάξης δαχτυλογράφησαν στον υπολογιστή κυπριακές, υγιεινές συνταγές στα πλαίσια του μαθήματος των Ελληνικών. Οι συνταγές τους μεταφράστηκαν στα Αγγλικά και συνδυάστηκαν με αυτές των μαθητών της Πολωνίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας. Δημιουργήθηκε έτσι ένα διαπολιτισμικό βιβλίο συνταγών, από το οποίο οι μαθητές της 6ης τάξης θα επιλέξουν και θα φτιάξουν κάποιο παραδοσιακό γλυκό ή αλμυρό των άλλων χωρών . Τα γλυκά/αλμυρά αυτά θα πωληθούν στο Χριστουγεννιάτικο Πάρτι του Συνδέσμου Γονέων και τα χρήματα που θα συλλεχθούν θα δοθούν για φιλανθρωπικό σκοπό. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τις συνταγές.

Κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο.

 

6-9/11/2013
Στις 6 Νοεμβρίου έξι εκπαιδευτικοί από την Πολωνία και τρεις από την Ισπανία επισκέφτηκαν το σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος. Ήταν η πρώτη διακρατική επίσκεψη, στόχος της οποίας ήταν η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων που έγιναν και η οργάνωση αυτών που πρόκειται να γίνουν. Στα πλαίσια της επίσκεψης αυτής, οι μαθητές της 5ης τάξης ετοίμασαν καλλιτεχνικό πρόγραμμα και παρουσίασαν τα τοπικά προϊόντα, τα οποία στη συνέχεια οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν (Taste Festival). Επιπλέον, οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στη Λευκωσία και στη Λεμεσό από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

 

8/11/2013
Οι μαθητές της 5ης και 6ης τάξης παρέλαβαν με ιδιαίτερη χαρά τις επιστολές που τους έστειλαν μαθητές από την Ισπανία και την Πολωνία. Εξέφρασαν την επιθυμία να απαντήσουν στα γράμματα, κάτι που πρόκειται να γίνει σύντομα, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εργασίας μας.

 

4-5/11/2013
Οι μαθητές της 5ης και 6ης τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών, ετοίμασαν επιστολές προς μαθητές από την Ισπανία και την Πολωνία με σκοπό να συστήσουν τον εαυτό τους και να περιγράψουν τις συνήθειές τους.

 

25-30/10/2013
Οι μαθητές της 5ης τάξης, μετά από έρευνα στο διαδίκτυο, ετοίμασαν μια παρουσίαση με θέμα τα τοπικά προϊόντα της Κύπρου, τον τρόπο παρασκευής τους και τη διατροφική τους αξία.

Κλικ εδώ για να δείτε την παρουσίαση.

 

23/10/2013
Οι μαθητές όλων των σχολείων που συμμετέχουν κλήθηκαν να ψηφίσουν από τα έξι λογότυπα των άλλων χωρών. Την ψηλότερη βαθμολογία από όλα τα σχολεία την πήρε το λογότυπο από την Πολωνία που φαίνεται πιο κάτω. Αυτό θα αποτελεί το λογότυπο της σύμπραξης «Ποιότητα Ζωής».

14-15/10/2013
Οι μαθητές της 1ης τάξης διδάχθηκαν στο μάθημα της Γεωγραφία για τα φρούτα. Έμαθαν να τα ονομάζουν, συζήτησαν για τη θρεπτική τους αξία και τα κατηγοριοποίησαν με κριτήριο το χρώμα τους. Έπειτα, στα πλαίσια του μαθήματος της Τέχνης έφτιαξαν τις σημαίες των χωρών (Yummy Flags) που συμμετέχουν σε αυτή την εργασία, χρησιμοποιώντας φρούτα και λαχανικά.

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την παρουσίαση

 

10/10/2013
Ανακοινώθηκαν από τη Διευθύντρια του Δημοτικού τα ονόματα των δύο παιδιών του σχολείου μας, τους οποίους το λογότυπο έχει δοθεί στις άλλες χώρες ως υποψήφιο για να καταστεί το λογότυπο του project “Quality of Life”.

 

8/10/2013
Όλοι οι μαθητές του σχολείου ψήφισαν μεταξύ 6 λογότυπων που έγιναν από μαθητές στην Ισπανία, την Πολωνία και την Ελλάδα (2 από κάθε χώρα). Αντίστοιχα, οι άλλες τρεις χώρες πήραν τα δικά μας λογότυπα μαζί με των υπόλοιπων χωρών και ψήφισαν και αυτοί. Το λογότυπο με τη μεγαλύτερη βαθμολογία (μετά από ψηφοφορία και στις 4 χώρες) θα αποτελεί το λογότυπο του project.

 

04/10/2013
Στα πλαίσια του μαθήματος της Τέχνης οι μαθητές του Β’ κύκλου δημιούργησαν ένα λογότυπο για το project, στο οποίο απεικόνιζαν τα 4 θέματα που πραγματεύεται το project αλλά και τις σημαίες των χωρών που συμμετέχουν. Τις 4/10 ήταν η ημερομηνία λήξης του διαγωνισμού μεταξύ των μαθητών του σχολείου μας. Επιλέγηκαν 2 τα οποία, έλαβαν μέρος σε ψηφοφορία που έγινε από τους μαθητές των 3 άλλων χωρών που συμμετέχουν στο Project.

 

30/9/2013
Οι μαθητές της 3ης τάξης και του Β κύκλου απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθεις, απόψεις και στάσεις τους για τα 4 θέματα του Project (διατροφή, συναισθηματική υγεία, άθληση και διατήρηση του περιβάλλοντος). Κάποιοι το απάντησαν έντυπα και κάποιοι ηλεκτρονικά.

Κλικ εδώ για να δείτε την έντυπη μορφή.

1st student questionnaire_results(pdf)

 

9/9/2013
Έγινε σε όλες τις τάξεις συζήτηση για το θέμα του project μέσω παρουσίασης, γνωριμία με τις χώρες που συνεργαζόμαστε και επεξήγηση της σημασίας του Comenius.

Κλικ εδώ για να δείτε την παρουσίαση