To σχολείο μας συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, από τον Σεπτέμβριο του 2016 μέχρι τον Ιούνιο του 2018, σε συνεργασία με τρία σχολεία του εξωτερικού (Βουλγαρία, Ισπανία, Πολωνία). Το θέμα της σύμπραξης ήταν ο σεβασμός με τίτλο «Respect – A value for a lifetime».

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν την έννοια του σεβασμού στις διάφορες μορφές του (αυτοεκτίμηση – σεβασμός προς τους άλλους – σεβασμός προς το περιβάλλον). Οι δραστηριότητες περιστρέφονταν γύρω από τους τρεις αυτούς άξονες. Έμμεσα επιτεύχθηκαν στόχοι όπως η εξάσκηση της αγγλικής γλώσσας σε καταστάσεις πραγματικής επικοινωνίας, επαφή με την κυπριακή παράδοση, αλλά και την παράδοση των υπολοίπων χωρών που συμμετέχουν. Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές:

  • Να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους.
  • Να αποδεχτούν τον εαυτό τους, ώστε να γίνουν πιο ευτυχισμένα άτομα.
  • Να αυξήσουν την ικανότητα επικοινωνίας στην Αγγλική γλώσσα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα, μέσω της επαφής με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
  • Να συμπεριφέρονται με σεβασμό απέναντι σε άλλους ανθρώπους.
  • Να κρίνουν έργα άλλων ατόμων με σεβασμό.
  • Να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή τους.
  • Να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα ως μέσο ένδειξης σεβασμού.
  • Να καλλιεργήσουν καλές σχέσεις.
  • Να αξιοποιούν την τεχνολογία στην επικοινωνία και άλλου είδους εφαρμογίδια.
  • Να γνωρίσουν άλλες κουλτούρες και να αποκτήσουν σεβασμό στη διαφορετικότητα.
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
  • Να εμπνευστούν σε θέματα σεβασμού και εμπλοκής στα κοινά.
  • Να μάθουν τρόπος ένδειξης σεβασμού προς το περιβάλλον.
  • Να κατανοούν τη σημασία ύπαρξης κανόνων ως μέσο επίτευξης σεβασμού και να τους ακολουθούν ενσυνείδητα.

 

Ιούνιος 2017
Πραγματοποιήθηκε μια από τις δράσεις του Erasmus+ με θέμα τα παιχνίδια σεβασμού. Οι μαθητές χωρισμένοι σε σταθμούς είχαν την ευκαιρία να παίξουν έντεκα διαφορετικά παιχνίδια εμπνευσμένα από όλες τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Τα παιχνίδια εξηγούσαν και επέβλεπαν μαθητές της 6ηςτάξης.

 

Μάιος 2017
Σέβομαι τον εαυτό μου – τρώω υγιεινά – Οι μαθητές της 1ης και 2ας  τάξης, παρακολούθησαν διάλεξη από τις διατροφολόγους Χρυστάλλα Κατελάρη και Αντιγόνη Ανδρέου, από την ειδικευμένη ομάδα Change Eat (www.change-eat.com). Η διάλεξη είχε ως στόχο την ενημέρωση των παιδιών με παιγνιώδη τρόπο, γύρω από τη σωστή διατροφή και υγεία. Μετά το πέρας της παρουσίασης το σχολείο προσέφερε στους μαθητές, ένα πρότυπο υγιεινό πρωινό.

 

Μάιος 2017
Οι μαθητές της Β’ τάξης ολοκλήρωσαν στο μάθημα τον Αγγλικών μια περιβαλλοντική ενότητα, όπου εστιάστηκαν στη σημαντικότητα των δέντρων στη ζωή μας. Πέρα από τις ασκήσεις γραμματικής και το λεξιλόγιο της ενότητας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν την αληθινή ιστορία του  Wangari Maathai, ενός Κενυάτη ακτιβιστή. Ολοκληρώνοντας την ενότητα, ο κάθε μαθητής δημιούργησε μια αφίσα, η οποία αποτελείται από ένα σλόγκαν και μια ζωγραφιά σχετική με ένα από τα οφέλη των δέντρων.
Year 2 Activity – TREES

 

Μάιος 2017
Λήξη του διαγωνισμού τέχνης “Respect – A Value for a Lifetime” , που διοργάνωσε το σχολείο μας με τη στήριξη της Επιθεωρήτριας Τέχνης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Νικήτριες ήταν οι μαθήτριες Maria-Miruna Puscasu, Ευαγγελία Ηρακλέους και Joyce Hmadi. Στις νικήτριες θα σταλούν έπαινοι για τη συμμετοχή τους. Το βραβείο τους παρέλαβαν στις 21 Ιουνίου, στην Τελετή Αποφοίτησης και Βραβεύσεων.

 

Μάιος 2017
Οι μαθητές της Στ’ τάξης, στα πλαίσια των μαθημάτων Επιστήμης και Γεωγραφίας, εργάστηκαν ομαδικά για να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με τίτλο: «Οικολογικές Διακοπές(Green Holidays)». Σκοπός της εργασίας ήταν να παρουσιάσουν ποδηλατικές διαδρομές της Κύπρου, φυσικά αξιοθέατα, καθώς και σπάνια-ενδημικά είδη ζώων και φυτών της χώρας μας. Στη συνέχεια, οι παρουσιάσεις αυτές θα μεταφραστούν και θα σταλούν στους συνεργάτες μας.

Green Holidays 1

Green Holidays 2

Green Holidays 3

Green Holidays 4

Green Holidays 5

Green Holidays 6

 

Μάιος 2017
Ένα από τα τελικά αποτελέσματα της σύμπραξης ήταν η δημιουργία ενός ημερολογίου, στο οποίο να απεικονίζεται η φύση της κάθε χώρας που συμμετάσχει στο πρόγραμμα, όπως αυτή αλλάζει κάθε εποχή. Για την επιλογή των φωτογραφιών που περιλήφθηκαν στο ημερολόγιο, πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός φωτογραφίας για τους μήνες Μάιο – Δεκέμβριο. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν προαιρετική.

 

Απρίλιος 2017
Έγινε ηλεκτρονικά ανταλλαγή πασχαλινών καρτών ανάμεσα στα τέσσερα σχολεία που συμμετείχαν στη σύμπραξη. Αποφασίστηκε στην προηγούμενη συνάντηση, για σκοπούς εξοικονόμησης χαρτιού και προστασίας του περιβάλλοντος, κάθε σχολείο να φτιάξει μόνο 3 κάρτες, να τις φωτογραφήσει και να στείλει μία σε κάθε συνεργάτη. Πιο κάτω φαίνονται οι  κάρτες που ετοιμάσαμε, καθώς και οι κάρτες που παραλάβαμε.

 

Απρίλιος 2017
Οι μαθητές της Α’ τάξης παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικό με τον σεβασμό και στη συνέχεια επέλεξαν τη σκηνή που τους άρεσε περισσότερο για να τη ζωγραφίσουν.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο εδώ.

 

Μάρτιος – Απρίλιος 2017
Οι μαθητές της Γ τάξης δημιούργησαν 3 αφίσες με θέμα τον σεβασμό κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Τέχνης. Οι μαθητές κάθε τμήματος ανέλαβαν ένα θέμα του προγράμματος (περιβάλλον, συνάνθρωπος, αυτοσεβασμός) και συνεργάστηκαν για το τελικό αποτέλεσμα που ήταν πραγματικά εκπληκτικό όπως φαίνεται πιο κάτω.

 

14-21 Απριλίου
Πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών της Στ’ τάξης στη Βαρσοβία μεταξύ 14 και 21 Απριλίου. Στην δράση συμμετείχαν οι μαθητές: Στέφανη Αντωνιάδου, Μαριλένη Ιακωβίδη, Δημήτρης Σιάσιος και Βαρνάβας Χατζηπαναγής, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Χρυστάλλα Χατζηαντώνη και Στέλιο Χριστοδούλου. Τους μαθητές μας φιλοξένησε το δημοτικό σχολείο Podstawowa, όπου συνεργάστηκαν σε δράσεις του προγράμματος τόσο με μαθητές από την Πολωνία, όσο και με μαθητές των άλλων δύο σχολείων-εταίρων μας από την Βουλγαρία και την Ισπανία. Μεταξύ άλλων, οι δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσκεψη σε φάρμα και ενημέρωση για προστασία των ζώων, φύτευση του δέντρου του σεβασμού, εργαστήρι παραδοσιακών χορών, και παραγωγή  ταινίας μικρού μήκους με θέμα το περιβάλλον. Επιπλέον, οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε αξιοθέατα της Βαρσοβίας και γνώρισαν την ιστορία και τον πολιτισμό της.

 

Φεβρουάριος – Μάρτιος 2017
Μαθητές τους ομίλου Craft Shack δημιούργησαν το έργο “Asil Anom” (αναγραμματισμός του Μόνα Λίσα). Αυτή η δραστηριότητα εμπίπτει στο θέμα του Σεβασμού προς το περιβάλλον, εφόσον χρησιμοποιήθηκαν μόνο υλικά που είχαν μείνει από όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου. Δεν αγοράστηκε ή χρησιμοποιήθηκε κανένα νέο υλικό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μωσαϊκό του διάσημου πίνακα. Ο κάθε μαθητής κλήθηκε να αξιοποιήσει οποιαδήποτε εναπομείναντα υλικά (που θεωρούνταν σκουπίδια) για να καλύψει τα δύο χαρτιά Α4 που του δόθηκαν. Αφού ενώθηκαν τα κομμάτια, κατασκευάστηκε μια κορνίζα χρησιμοποιώντας πλαστικά πώματα μπουκαλιών.

 

Μάρτιος 2017
Υποδεχθήκαμε τις μασκότ της Ισπανίας, τους Pepa and Pepe, που ήταν δύο τερατάκια, κατασκευασμένα από τα ίδια τα παιδιά του ισπανικού σχολείου. Ήταν τερατόμορφα, με σκοπό να δείξουν τη σημασία του σεβασμού στη διαφορετικότητα, ανεξαιρέτως της εμφάνισης του καθενός. Οι μασκότ συμμετείχαν σε δράσεις του σχολείου μας σχετικές με τον Σεβασμό και το φωτογραφικό υλικό που παράχθηκε κολλήθηκε στο προσωπικό ημερολόγιο που συνόδευε τις μασκότ. Oι Pepa και Pepe ήταν στο σχολείο μας μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.  Η δική μας μασκότ βρισκόταν στην Πολωνία το ίδιο χρονικό διάστημα.

 

15 Μαρτίου 2017
Σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Γονέων του σχολείου μας, διοργανώθηκε διάλεξη με θέμα «Μεγαλώνοντας παιδιά με αυτοεκτίμηση». Ομιλήτρια ήταν η Κλινική Ψυχολόγος Δώρα Παπαγεωργίου. Συζητήθηκε τόσο η σημασία της αυτοεκτίμησης για την προσωπική ευτυχία και ανάπτυξη των παιδιών, όσο και τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να την ενισχύσουν.

 

5-11 Μαρτίου 2017
Έξι μαθήτριες της 6ης τάξης ταξίδεψαν στο σχολείο της Ισπανίας (El Ejido, Almeria) με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Γνώρισαν τον πολιτισμό της περιοχής μέσα από επισκέψεις σε μουσεία και ιστορικά μνημεία, αλλά και την κουλτούρα της λαμβάνοντας μέρος σε μαθήματα των τμημάτων της 5ης και 6ης τάξης και μαθαίνοντας Flamenco. Επίσης, φιλοξενήθηκαν δύο απογεύματα από οικογένειες, περνώντας πολύ όμορφα τον χρόνο τους. Τέλος, συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες σχετικές με το θέμα της σύμπραξης μας. Πιο συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν βιολογικά θερμοκήπια, όπου έμαθαν για βιολογικές μεθόδους συντήρησης των φυτών και φύτεψαν φυτά και σπόρους, τα οποία στη συνέχεια τα τοποθέτησαν σε δοχεία στο σχολείο και τα διακόσμησαν. Τα φυτά αυτά τοποθετήθηκαν σε εσωτερικό διάδρομο του σχολείου. Επίσης, σε συνεργασία με τα παιδιά από την Ισπανία, την Πολωνία και τη Βουλγαρία, δημιούργησαν το λεξικό του σεβασμού σε 5 γλώσσες (αγγλικά, ελληνικά, πολωνικά, βουλγάρικα και ισπανικά) σε χαρτόνια Α0, τα οποία τοποθετήθηκαν έξω από την αίθουσα εκδηλώσεων του ισπανικού σχολείου. Τέλος, συμμετείχαν στη δημιουργία graffiti στον εξωτερικό τοίχο του γυμναστηρίου και έπαιξαν σε μικτές ομάδες «Παιχνίδια Χωρίς Σύνορα». Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, έγινε και η ανταλλαγή των μασκότ ανάμεσα στα σχολεία, οι οποίες θα ταξιδεύουν ανά τρίμηνο σε διαφορετική χώρα του προγράμματος και θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες σχετικές με τον Σεβασμό σε κάθε σχολείο.
Erasmus + Respect – a Value for a Lifetime

 

Μάρτιος 2017
Διοργανώθηκε μαθητικός διαγωνισμός τέχνης, με θέμα: Respect A value for a Lifetime. Ο διαγωνισμός αφορούσε σε ατομική εργασία ζωγραφικής μαθητών Ε΄ και Στ΄ τάξης του δημοτικού και πραγματοποιήθηκε από την 1η Μαρτίου 2017 μέχρι την 30ηΑπριλίου 2017, κατά τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών.
Σκοπός του διαγωνισμού ήταν, μεταξύ άλλων, να γνωρίσουν οι μαθητές ολόπλευρα την έννοια του σεβασμού (αυτοσεβασμός, σεβασμός προς τον συνάνθρωπο και σεβασμός προς το περιβάλλον) και να την αποτυπώσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους.  Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Γενικές πληροφορίες όσον αφορά τον διαγωνισμό μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

23-27 Οκτωβρίου 2017
Τέσσερεις μαθητές της 6ης τάξης του σχολείου μας, με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών, ταξίδεψαν στη Βουλγαρία και έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες μαζί με μαθητές από την Ισπανία, την Πολωνία και τη Βουλγαρία. Συμμετείχαν σε μαθήματα και συνεργατικές δραστηριότητες σχετικές με το θέμα του προγράμματος, φιλοξενήθηκαν από οικογένειες κάποιες ώρες, επισκέφτηκαν αξιοθέατα και πολιτιστικά μνημεία της περιοχής, αποκτώντας έτσι πολλές εμπειρίες, γνώσεις, αλλά και νέους φίλους. ΟΙ εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε συναντήσεις για την οργάνωση και την αξιολόγηση των δραστηριοτήτων του προγράμματος.
Δραστηριοτήτες προγράμματος

 

Οκτώβριος 2017
Οι μαθητές της 6ης τάξης είχαν την ευκαιρία να μάθουν πως να δημιουργούν ηλεκτρονικές ευχετήριες κάρτες μέσω της ιστοσελίδας http://www.123greetings.com  για να στείλουν τις ευχές τους για τη νέα σχολική χρονιά σε μαθητές στην Πολωνία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία. Αντίστοιχες κάρτες μας είχαν αποστείλει και οι μαθητές από τις άλλες χώρες. Η επικοινωνία έγινε με τη χρήση της αγγλικής γλώσσας.
e-cards

 

Σεπτέμβρης 2017
Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών, οι μαθητές της 6ης τάξης ξεκίνησαν τη χρονιά μιλώντας για το θέμα της ταυτότητας (Identity project: selfrespect and respect of others). Απαντώντας στο ερώτημα “Ποιος είμαι;”, είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν έναν ιδεολογικό χάρτη εξερευνώντας τα στοιχεία της ταυτότητάς τους που τους κάνουν μοναδικούς. Στο κέντρο τοποθέτησαν τη φωτογραφία τους ή το όνομά τους και τριγύρω συμπλήρωσαν λέξεις, ζωγραφιές και εικόνες που σχετίζονται άμεσα με την προσωπικότητά τους. Οι εργασίες των παιδιών τοποθετήθηκαν στον τοίχο της τάξης, με σκοπό την προώθηση και τον σεβασμό της μοναδικότητας του καθενός, καθώς και τον εντοπισμό ομοιοτήτων μεταξύ τους.

 

Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2017
Όλοι οι μαθητές του σχολείου μας ασχολήθηκαν με τη δημιουργία χριστουγεννιάτικων καρτών στο μάθημα της Τέχνης. Συμφωνήθηκε κάθε σχολείο να ετοιμάσει μια κάρτα για κάθε τμήμα των υπόλοιπων σχολείων. Έγινε ανταλλαγή καρτών και έχουμε ήδη παραλάβει κάποιες κάρτες!

 

Ιανουάριος 2017
Τα σλόγκαν που φτιάχτηκαν από τους μαθητές του Β’ κύκλου σχετικά με τον σεβασμό προς το περιβάλλον συμπεριλήφθηκαν σε έναν Περιβαλλοντικό Κώδικα (Environmental Code) σεβασμού προς το περιβάλλον. Ο κώδικας αναρτήθηκε σε όλες τις τάξεις.

Environmental Code(Pdf)

 

Δεκέμβριος 2016 – Ιανουάριος 2017
Οι μαθητές του Β’ κύκλου διδάχτηκαν στο μάθημα των Αγγλικών τη δομή και τη λειτουργία των σλόγκαν. Στη συνέχεια ο κάθε μαθητής επέλεξε ένα από τα τρία θέματα του προγράμματός μας (Αυτοσεβασμός, Περιβάλλον, Συνάνθρωπος) και έγραψε στα αγγλικά ένα σλόγκαν. Από κάθε θέμα, επιλέγηκαν  από μία ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας πέντε σλόγκαν και στη συνέχεια οι μαθητές ψήφισαν μαζί με τους γονείς τους διαδικτυακά για την επιλογή ενός σλόγκαν για κάθε κατηγορία. Τα σλόγκαν που επιλέγηκαν μέσω της ψηφοφορίας είναι τα εξής:

  • Save the planet, stay alive. (Elena Kyriacou, 6 Blue)
  • Love yourself (Mary Philippidou, 4 Blue)
  • Treat others like you want to be treated (Pantelides, 5 Green)

Τα 3 αυτά σλόγκαν τυπώθηκαν σε μπλουζάκια μαζί με τα σλόγκαν που δημιούργησαν και επέλεξαν οι μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων που συνεργαζόμαστε. Τα μπλουζάκια  χρησιμοποιήθηκαν σε δραστηριότητες διάδοσης του προγράμματος. Όλα μαζί τα σλόγκαν αποτελούσαν τον Κώδικα Σεβασμού (Code of Respect) και των τεσσάρων σχολείων και αναρτήθηκαν στην είσοδο των σχολείων.

Στους πιο κάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της εργασίας των παιδιών, καθώς και τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας.

Εργασία(Pdf)

Αποτελέσματα(Pdf)

 

Δεκέμβριος 2016
Οι μαθητές του σχολείου μας αντάλλαξαν κάρτες με τους μαθητές των σχολείων με τα οποία συνεργαζόμασταν. Στα πλαίσια της προώθησης της επικοινωνίας ανάμεσα στους μαθητές, κάποιες τάξεις του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να ανταλλάξουν ευχές και να τραγουδήσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι στα Ελληνικά και τα Αγγλικά, μαζί με μαθητές των άλλων χωρών μέσω Skype.

 

Δεκέμβριος 2016
Οι μαθητές στον όμιλο Craft Shack χρησιμοποίησαν τσόχα για να φτιάξουν το αποτύπωμα της παλάμης τους. Τα κομμάτια αυτά συναρμολογήθηκαν για να δημιουργήσουν ένα  ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο. Σκοπός της δραστηριότητας ήταν να προωθηθεί η έννοια της ταυτότητας κάθε παιδιού, η αυτοεκτίμηση και στη συνέχεια η σημασία της ενότητας και του σεβασμού σε σχέση με τους συνανθρώπους μας.

 

Δεκέμβριος 2016
Οι μαθητές της 6ης τάξης μελέτησαν κινδύνους που αντιμετωπίζει το περιβάλλον μέσα από το ποίημα “Dreamer” του Brian Moses. Οι μαθητές συζήτησαν θέματα όπως η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, η εξαφάνιση άγριων ζώων και η αποψίλωση των δασών. Στα πλαίσια του μαθήματος, μέσω μιας ιδεοθύελλας, οι μαθητές ανέφεραν διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Οι εισηγήσεις των μαθητών τοποθετήθηκαν στην κλίμακα της τάξης και αναδιατυπώθηκαν σε πρακτικούς τρόπους σωστής συμπεριφοράς για την προστασία του περιβάλλοντος, οι οποίοι μπορούν να εφαρμοστούν καθημερινά στο σχολείο. Κάθε τάξη κατέληξε σε 3 εισηγήσεις και δεσμεύτηκαν να τις εφαρμόζουν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιά, υπογράφοντας ένα αυτοσχέδιο συμφωνητικό.

 

Νοέμβριος 2016
Compliment Week – Έγινε σε κάθε τάξη κλήρωση και κάθε μαθητής επέλεξε τυχαία το όνομα κάποιου συμμαθητή του. Κάθε ημέρα, για μία εβδομάδα, έλεγαν στον συμμαθητή τους ένα διαφορετικό θετικό σχόλιο, το οποίο κατέγραφαν, όπως και την αντίδραση του μαθητή που δέχτηκε το θετικό σχόλιο. Σκοπός της δραστηριότητας αυτής ήταν να ενισχυθεί η θετική συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στους συμμαθητές τους, προωθώντας έτσι έμμεσα τον σεβασμό ανάμεσα στους μαθητές.

 

Νοέμβριος 2016
Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στην «Εβδομάδα Αυτοσεβασμού» (Me and my Self-Respect Week). Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες με σκοπό να εντοπίσουν τα θετικά τους στοιχεία (εξωτερική εμφάνιση, συμπεριφορά,  ικανότητες) και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους. Οι διάφοροι τύποι δραστηριοτήτων παρουσιάζονται στο video. Παράλληλα, οι μαθητές του ομίλου Τέχνης, σχεδίασαν και ζωγράφισαν λέξεις και εικόνες που σχετίζονται με την αυτοεκτίμηση. Οι ζωγραφιές τους τοποθετήθηκαν στον 1ο όροφο του σχολείου μας.

 

 

 

23-27 Νοεμβρίου
Δύο εκπαιδευτικοί από το σχολείο μας συμμετείχαν σε διακρατική συνάντηση στο Shumen της Βουλγαρίας (SAVA DOBROPLODNY SECONDARY SCHOOL). Στα πλαίσια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα όπως η οργάνωση των δραστηριοτήτων μέχρι τον Μάρτιο 2017 και αξιολογήθηκαν οι δράσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Επίσης, οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν σε ιστορικά μνημεία της περιοχής, παρακολούθησαν κάποιες δραστηριότητες στις τάξεις καθώς και μια καλλιτεχνική εκδήλωση άμεσα συνυφασμένη με τις παραδόσεις της περιοχής. Στον πιο κάτω σύνδεσμο παρουσιάζονται όλες οι δραστηριότητες ανά ημέρα.

https://youtu.be/O03NN70_zpM

 

Νοέμβριος 2016
Οι μαθητές της 6ης τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος των Ελληνικών, μελέτησαν και ανέλυσαν άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά που σχετίζονταν με το θέμα του σεβασμού. Τα άρθρα παρουσιάστηκαν σε μορφή project στην ολομέλεια της τάξης και έγινε συζήτηση για τα άρθρα που αναλύθηκαν και παρουσιάστηκαν. Επίσης, ως ξεχωριστή εργασία, ζητήθηκε από τους μαθητές να σκεφτούν και καταγράψουν τουλάχιστον 3 πρακτικά παραδείγματα για το πώς μπορούν με τη συμπεριφορά τους να δείξουν σεβασμό απέναντι στους γονείς και τους δασκάλους τους.
Εργασία (Pdf)

 

Νοέμβριος 2016
Οι μαθητές της 6ης τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος της Επιστήμης, μελέτησαν τις διάφορες πηγές ανανεώσιμης ενέργειας και πιο συγκεκριμένα τη χρήση της ηλιακής ενέργειας. Στα πλαίσια της ενότητας αυτής και του σεβασμού προς το περιβάλλον οι μαθητές επισκέφτηκαν το Φωτοβολταϊκό Πάρκο του Πανεπιστημίου Κύπρου για να μελετήσουν τον τρόπο λειτουργίας και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης τους. Όλες τις γνώσεις που απέκτησαν στο μάθημα και κατά την επίσκεψή τους, κλήθηκαν να τις παρουσιάσουν σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί. Στον πιο κάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την επίσκεψή τους καθώς και το υλικό που ετοίμασαν οι ίδιοι οι μαθητές.
Φωτογραφίες(Pdf)

 

Νοέμβριος 2016
Οι μαθητές της 4ης τάξης ασχολήθηκαν με το θέμα του σεβασμού στα πλαίσια του μαθήματος των Ελληνικών. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο project οι μαθητές μελέτησαν συνώνυμα και αντίθετα της λέξης «σεβασμός» και κατέγραψαν τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι δείχνουν τον σεβασμό τους απέναντι στην οικογένειά τους, τους δασκάλους τους, τους φίλους τους αλλά και σε γενικότερα στους συνανθρώπους τους. Οι εργασίες τους παρουσιάζονται στον πιο κάτω σύνδεσμο.
Εργασίες(Pdf)

 

Σεπτέμβριος 2016
Ζητήθηκε από τους μαθητές να σχεδιάσουν μια φιγούρα η οποία να αποτελείται από δύο μέρη: Το ένα θα σχετίζεται με την ένδειξη σεβασμού ενώ το άλλο με την έλλειψη σεβασμού. Στη συνέχεια η επιτροπή των εκπαιδευτικών που σχετίζονται με τα ευρωπαϊκά προγράμματα με μια ομάδα μαθητών επέλεξαν τη φιγούρα που θα αποτελεί τη μασκότ του σχολείου μας για το ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα. Επιλέγηκε η μασκότ της Λουΐζας Πέτρου, η οποία στη συνέχεια μετατράπηκε σε τρισδιάστατο αρκουδάκι για να αξιοποιηθεί σε μελλοντικές δραστηριότητες. Επίσης, η μασκότ αυτή τυπώθηκε σε χαρτόνι και κολλήθηκε σε όλες τις τάξεις για προώθηση του προγράμματος.

 

Σεπτέμβριος 2016
Οι μαθητές διδάχθηκαν στο μάθημα της Τέχνης τη φιλοσοφία της δημιουργίας ενός λογότυπου. Στη συνέχεια κλήθηκαν οι μαθητές να δημιουργήσουν ένα λογότυπο στο οποίο να φαίνονται και τα τρία υποθέματα του προγράμματος «Σεβασμός» (συνάνθρωπος, αυτοεκτίμηση, περιβάλλον) καθώς και οι χώρες που συμμετέχουν. Επιλέγηκαν από την ομάδα ευρωπαϊκών προγραμμάτων 2 λογότυπα από κάθε χώρα και στη συνέχεια έγινε διακρατική ψηφοφορία ώστε να επιλεγεί το λογότυπο της σύμπραξης. Μέσα από την ψηφοφορία, επιλέγηκε το πιο κάτω λογότυπο, ενός μαθητή από την Ισπανία.

 

Σεπτέμβριος 2016

  • Την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, παρουσιάστηκε στους μαθητές όλων των τάξεων το θέμα της σύμπραξης, οι χώρες που συμμετέχουν και η σημασία του προγράμματος. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τη σχετική παρουσίαση.
    Παρουσίαση(Pdf)
  • Οι μαθητές των τάξεων Γ’- ΣΤ’απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο που εξετάζει τις αρχικές τους γνώσεις και στάσεις σχετικά με το θέμα του Σεβασμού και γνώσεις σχετικές με τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε.

Μπορείτε να δείτε το ερωτηματολόγιο εδώ.

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στην πιο κάτω παρουσίαση.
Παρουσίαση αποτελεσμάτων(Pdf)

 

  • Οι μαθητές της Στ’ τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος των Ελληνικών δημιούργησαν σε ένα χαρτόνι μια εργασία για τον σεβασμό, που συμπεριλάμβανε τον ορισμό της λέξης, συνώνυμα και αντίθετα. Μπορείτε να δείτε της εργασίας των παιδιών στον πιο κάτω σύνδεσμο.

6 Πράσινο

6 Μπλε

  • Οι μαθητές της Γ’ τάξης, στα πλαίσια της Ενότητας 1 του μαθήματος των Ελληνικών έμαθαν να χρησιμοποιούν το λεξικό. Με τη βοήθεια του λεξικού, έγραψαν τον ορισμό της λέξεως σεβασμός και βρήκαν συνώνυμα. Δημιουργήθηκε σε κάθε τμήμα ένας ιδεολογικός χάρτης για τον σεβασμό με τις συνώνυμες λέξεις και τοποθετήθηκε στην πινακίδα της τάξης.

 

Σεπτέμβριος 2016
Οι μαθητές διδάχθηκαν στο μάθημα της Τέχνης τη φιλοσοφία της δημιουργίας ενός λογότυπου. Στη συνέχεια κλήθηκαν οι μαθητές να δημιουργήσουν ένα λογότυπο στο οποίο να φαίνονται και τα τρία υποθέματα του προγράμματος «Σεβασμός» (συνάνθρωπος, αυτοεκτίμηση, περιβάλλον) καθώς και οι χώρες που συμμετέχουν. Επιλέγηκαν από την ομάδα ευρωπαϊκών προγραμμάτων 2 λογότυπα από κάθε χώρα και στη συνέχεια έγινε διακρατική ψηφοφορία ώστε να επιλεγεί το λογότυπο της σύμπραξης. Μέσα από την ψηφοφορία, επιλέγηκε το πιο κάτω λογότυπο, ενός μαθητή από την Ισπανία.

 

Σεπτέμβριος 2016

  • Την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, παρουσιάστηκε στους μαθητές όλων των τάξεων το θέμα της σύμπραξης, οι χώρες που συμμετέχουν και η σημασία του προγράμματος. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τη σχετική παρουσίαση.
    Παρουσίαση(Pdf)
  • Οι μαθητές των τάξεων Γ’- ΣΤ’ απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο που εξετάζει τις αρχικές τους γνώσεις και στάσεις σχετικά με το θέμα του Σεβασμού και γνώσεις σχετικές με τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε.

Μπορείτε να δείτε το ερωτηματολόγιο εδώ.

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στην πιο κάτω παρουσίαση.
Παρουσίαση αποτελεσμάτων(Pdf)

 

  • Οι μαθητές της Στ’ τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος των Ελληνικών δημιούργησαν σε ένα χαρτόνι μια εργασία για τον σεβασμό, που συμπεριλάμβανε τον ορισμό της λέξης, συνώνυμα και αντίθετα. Μπορείτε να δείτε της εργασίας των παιδιών στον πιο κάτω σύνδεσμο.

6 Πράσινο

6 Μπλε

  • Οι μαθητές της Γ’ τάξης, στα πλαίσια της Ενότητας 1 του μαθήματος των Ελληνικών έμαθαν να χρησιμοποιούν το λεξικό. Με τη βοήθεια του λεξικού, έγραψαν τον ορισμό της λέξεως σεβασμός και βρήκαν συνώνυμα. Δημιουργήθηκε σε κάθε τμήμα ένας ιδεολογικός χάρτης για τον σεβασμό με τις συνώνυμες λέξεις και τοποθετήθηκε στην πινακίδα της τάξης.